YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube, Yeni Reklam Formatlarıyla Dikkat Çekiyor

YouTube uygulaması normal kullanımdaki reklam işleyişi ile zaman zaman gündeme geliyor. Daha önce süreleri uzatan ve aralara serpiştirilen reklamlar ile denemeler yapan firma, bu sefer de videonun en çok izlenen anlarını odağına alacak. Videonun en çok izlenen anının hemen sonrasında “Peak Points” adlı verilen yeni bir reklam formatı devreye girecek.

Şirket yeni reklam formatını New York’ta yaptığı Upfront sunumu sırasında açıkladı. Aslında bu reklam işleyişini TV’lerde izlediğimiz dizi ya da yarışma anlarına benzetebiliriz. Tam en heyecan verici anlarda giren reklamlar, Youtube tarafında ise en çok izlenen nokta ile bir araya getirilmiş.

Peak Points, YouTube videolarını analiz etmek ve en yüksek izleyici etkileşimine sahip olduğuna ya da duygusal olarak en etkili olduğuna inandığı anları belirlemek için Google’ın Gemini yapay zekasından yararlanacak. Bu anların belirlenmesinin ardından reklamın hemen yerleştirilmesi önerilecek.

Point Peaks sisteminin ana amacı aynı zamanda reklam verenlerin de en çok dikkat çeken ana ulaşabilmesini sağlamak. Böylelikle izleyicilerin yüksek duygusal durumlar yaşadığında, bunun reklamların daha iyi hatırlanmasına yol açtığına inanılıyor. Diğer taraftan izleyicilerin heyecan verici an sonrası reklamı izlemeye devam edeceklerine inanılıyor olsa da birçok kullanıcının reklamın bir an önce bitmesini isteyeceği için sistemi sinir bozucu bulma ihtimali var.

YouTube ayrıca bu etkinlikte başka bir reklam formatını daha duyurdu. Bu formatta ise kullanıcıların bir reklam sırasında, ilgili ürünlere göz atıp satın alabilecekleri, alışveriş yapabilecekleri bir akış düşünülüyor.

Related Posts

Çöl sıcaklarında saati 250 TL’ye ter döküyorlar!

Türkiye’nin en önemli tarım kentlerinin başında gelen Aydın’da domates hasadı devam ediyor. İç piyasaya olduğu kadar ihracata da gönderilen domatesin hem üretim hem de hasat sezonunda işçiler mevsim normalleri üzerinde seyreden çöl sıcaklarında ciddi …

Mersin Kariyer Merkezi, İş Arayanların Yanında

Mersin Büyükşehir Belediyesi Kariyer Merkezi, gençlerin istihdam edilebilirliğini artırmak için çeşitli eğitimler ve etkinlikler düzenleyerek binlerce kişiye ulaşmayı hedefliyor. CV hazırlama, mülakat simülasyonu gibi eğitimlerle iş arayanlara destek oluyor.

Nalan Aydın Tüfekçi AkTech Genel Müdürü Oldu

AkTech’in yeni Genel Müdürü Nalan Aydın Tüfekçi, dijital dönüşümü hızlandıracak projelere liderlik edecek.

Besler 2025’in ilk yarısında zirvede

Besler, 2025’in ilk yarısında 13,8 milyar TL ciro ve 1,3 milyar TL ihracat geliriyle sürdürülebilir büyümesini devam ettirdi.

Senegal’den Türkiye’ye Tarım Yatırımı

Senegal Başbakanı Sonko, Türkiye’de traktör montaj tesisi için Albayrak Grubu ile anlaşma imzaladı.

İstanbul taksilerinde yeni dönem, marka ve model kriterleri değişti

İstanbul’da taksiler artık sadece alışıldık modellerle sınırlı olmayacak. UKOME kararıyla, 8 farklı marka ve model yeni kriterlerle ticari takside kullanılabilecek.