Trump’ın ticaret savaşları Almanya’yı vurdu: İhracat beklentisi 5 yılın dibinde

Almanya’nın İhracat Beklentisi, Trump’ın Tarifeleriyle Düştü

Almanya’da şirketlerin ihracat beklentileri, ABD Başkanı Donald Trump’ın ithalata getirdiği yüksek gümrük vergilerinin etkisiyle nisanda son 5 yılın en düşük seviyesine indi. Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Almanya için nisan ayı ihracat beklentileri anketinin sonuçlarını yayımladı.

Almanya’da martta eksi 2,3 puan olan Sanayi İhracat Beklenti Endeksi, nisanda 7,5 puan azalarak eksi 9,8’e geriledi. Böylece endeks, Kovid-19 salgınının küresel ticarette keskin bir düşüşe neden olduğu Mayıs 2020’den beri en düşük seviyesine indi.

Ifo Anketler Merkezi Müdürü Klaus Wohlrabe, konuya ilişkin değerlendirmesinde, “ABD ile yaşanan gümrük vergisi anlaşmazlığı ihracatta toparlanma umutlarını sekteye uğrattı.” ifadelerini kullandı. Wohlrabe, söz konusu tarifelerin belirsizliğin durumu daha da kötüleştireceğini belirtti.

Ifo’ya göre, birçok ana sanayi sektöründe ihracatta düşüş bekleniyor. Trump’ın politikaları özellikle otomotiv sektöründe üreticilerin toparlanma umutlarını kırarken, Ifo, otomotiv sektöründe ihracatın bu yıl düşmesini beklediğini söyledi.

Bu arada, ABD’de başkanlık görevine 20 Ocak’ta başlayan Donald Trump, 2 Nisan’da Avrupa Birliği’nden yapılan ithalata yönelik yüksek cezai gümrük vergileri açıklamış, ancak kısa bir süre sonra bunları kısmen askıya almıştı.

Analizlere göre, Trump’ın AB ithalatına yönelik politikalarının ihracata dayalı Alman ekonomisi için iyiye işaret olmadığı vurgulanıyor. ABD, Alman mallarının büyük bir alıcısı konumunda bulunuyor ve Almanya’nın ihracatının yaklaşık yüzde 10’u ABD’ye yapılmaktadır.

EKONOMİK BÜYÜME SINIRLI

Tarife savaşları ve ABD Başkanı Trump’ın bazı açıklamaları küresel ticaret üzerindeki endişeleri artırırken, çoğu analist, Trump’ın gümrük vergisi politikasını Alman ekonomisinin büyümesinde “özel risk” olarak görmektedir.

Almanya’daki imalat sektörüne bağımlı olan ekonomideki kalıcı zayıflık nedeniyle, Alman ekonomisi kırılganlığını koruyor. Ülke ekonomisi, 2024’ün tamamında bir önceki yıla göre yüzde 0,2 geriledi.

Çin ile artan rekabet ve yapısal sorunların ekonomiyi frenlemesiyle, Almanya ekonomisi art arda ikinci yıl küçülme yaşadı. Ekonomi, 2023’te yüzde 0,3 daralmıştı. Almanya son iki yıldır büyüyemeyen tek G7 ekonomisiydi.

24 Nisan’da hükümet, yıl için daha önce yüzde 0,3 olarak açıklanan büyüme beklentisini Trump’ın politikalarının etkisiyle yüzde 0’a düşürmüştü. Alman hükümetinin tahmini gibi Alman ekonomisi bu yıl da büyümezse, art arda üçüncü yıldır büyüyememiş olacak.

Related Posts

İnternet üzerinden kazançlara sıkı takip! Bakan Şimşek uyardı: Ceza mekanizmaları devreye alınacak

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaretin yaygınlaşmasıyla sanal POS’lar kullanılarak yapılan ödemeleri analiz ederek, 4 bin 95 mükellefe yönelik vergi dışı bırakılan 37 milyar liralık hasılatı ortaya çıkardı.

Turkcell temettü dağıtımı netleşti mi? Hisse başına ödeme ve tarih belli oldu mu?

Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. (TCELL) kâr payı dağıtımına ilişkin olağan genel kurul kararını paylaştı. Şirket 2024 yılını 23 milyar 523 milyon 435 bin lira net kâr ile kapatmıştı. Turkcell’in toplam temettü dağıtım tutarı 8 milyar lira olarak …

Dolar/TL’de son durum ne oldu? (16 Mayıs 2025)

Dün düşüş eğiliminde hareket eden dolar/TL, günü bir önceki kapanışının yüzde 0,2 altında 38,7060’tan tamamladı. Dolar/TL, bugün saat 09.10 itibarıyla yüzde 0,4 yükselişle 38,8560 seviyesinden işlem görüyor. Aynı dakikalarda euro/TL yüzde 0,8 artışla …

4.000 TL ile ne kurban ne bayram: Emeklinin bayram ikramiyesi zam var mı?

Kıymetli okuyucularım, sizlerde soru, görüş ve önerilerinizi [email protected] e- posta adresime iletebilirsiniz. Kurban Bayramı’na sayılı günler kaldı. Peki, Türkiye’de milyonlarca emekli bu bayrama neyle girecek? Sofrasında et olacak mı …

Kurban Bayramı yaklaştı! Kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar

Kurban Bayramı’nın yaklaşmasıyla milyonlarca emeklinin gözü kulağı bayram ikramiyesinde. Peki kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar…

YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube izlediğimiz videolardaki reklam işleyişinde yeni denemeler yapmaya devam ediyor. Firma şimdi de izleyicileri videolarda ‘en yoğun’ olarak izlediği anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak.