Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

İnternet üzerinden kazançlara sıkı takip! Bakan Şimşek uyardı: Ceza mekanizmaları devreye alınacak

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaretin yaygınlaşmasıyla sanal POS’lar kullanılarak yapılan ödemeleri analiz ederek, 4 bin 95 mükellefe yönelik vergi dışı bırakılan 37 milyar liralık hasılatı ortaya çıkardı.

Turkcell temettü dağıtımı netleşti mi? Hisse başına ödeme ve tarih belli oldu mu?

Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. (TCELL) kâr payı dağıtımına ilişkin olağan genel kurul kararını paylaştı. Şirket 2024 yılını 23 milyar 523 milyon 435 bin lira net kâr ile kapatmıştı. Turkcell’in toplam temettü dağıtım tutarı 8 milyar lira olarak …

Dolar/TL’de son durum ne oldu? (16 Mayıs 2025)

Dün düşüş eğiliminde hareket eden dolar/TL, günü bir önceki kapanışının yüzde 0,2 altında 38,7060’tan tamamladı. Dolar/TL, bugün saat 09.10 itibarıyla yüzde 0,4 yükselişle 38,8560 seviyesinden işlem görüyor. Aynı dakikalarda euro/TL yüzde 0,8 artışla …

4.000 TL ile ne kurban ne bayram: Emeklinin bayram ikramiyesi zam var mı?

Kıymetli okuyucularım, sizlerde soru, görüş ve önerilerinizi [email protected] e- posta adresime iletebilirsiniz. Kurban Bayramı’na sayılı günler kaldı. Peki, Türkiye’de milyonlarca emekli bu bayrama neyle girecek? Sofrasında et olacak mı …

Kurban Bayramı yaklaştı! Kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar

Kurban Bayramı’nın yaklaşmasıyla milyonlarca emeklinin gözü kulağı bayram ikramiyesinde. Peki kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar…

YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube izlediğimiz videolardaki reklam işleyişinde yeni denemeler yapmaya devam ediyor. Firma şimdi de izleyicileri videolarda ‘en yoğun’ olarak izlediği anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak.