Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Sony yeni ULT Field hoparlörlerini duyurdu

Sony ULT Field 3 ve Sony ULT Field 5 hoparlör modelleri özel frekans geliştirici teknoloji yanında powerbank olabilen büyük bataryaları sayesinde dış ortam için en iyi alternatiflerden birisi haline geliyor.  Sony ULT Field 3 özellikleri ve …

Galaxy S25 Edge’in özellikleri, tanıtım tarihi ve tasarımı ortaya çıktı!

İnce tasarımıyla dikkat çeken Samsung Galaxy S25 Edge için geri sayım başladı. 22 Ocak’taki Galaxy Unpacked etkinliğinde ilk kez görücüye çıkan telefonla ilgili günden güne yeni detaylar geliyor. Son raporlar, modelle ilgili önemli bir gelişmeyi …

Nvidia’da sürücü krizi: Yeni hotfix 576.26 sürücüsü yayınlandı

Nvidia, GeForce 576.02 sürümünden bu yana devam eden sıcaklık sensörü, oyun çökmeleri ve ekran sorunlarına çözüm getiren yeni bir 576.26 güncellemesi yayınladı. Kaçıranlar için bu düzeltme sürümleri günümüzde sık sık yayınlanmıyor ve yalnızca …

Kayseri’de tramvaylar rüzgar enerjisinden güç alıyor

Şehir içi toplu taşımada elektrikli araçlara geçilmesi karbon emisyonunun azaltılması ve çevre kirliliğinin önlenmesine büyük katkı sağlıyor. Elektrikli araçlarda tüketilen elektriğin fosil kaynaklardan karşılandığı şehirlerde sürdürülebilirlik …

NASA’nın peşine düştüğü gizem: Ölüp dirilen yıldız

NASA, galakside saatte 177 bin kilometre hızla yol alan ve bilim insanları tarafından ‘zombi yıldız’ olarak adlandırılan olağanüstü bir gök cismini yakın takibe aldı. Bu sıra dışı yıldızın hareketi ve gizemli yapısı, uzay araştırmalarında büyük heyecan yarattı. İşte bilim dünyasını büyüleyen o keşif…

ChatGPT’nin ücretsiz sürümüne reklam gelebilir

Ücretsiz hizmet veren platformlar için yeni yeni reklam haberleri gelmeye devam ediyor. ChatGPT’nin ücretsiz sürümüne reklam ekleneceği iddia edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir